måndag 16 april 2018

Halsböld - precis så otrevligt som det låter

Det nedrans halsontet går inte över och inatt hade jag så ont att jag låg och grät. När jag kom upp imorse råkade Henry spilla ut Britas juiceglas - jag satte mig ned på golvet och storgrät. Ringde och sökte läkartid, fanns inga, ringde hit mamma och pappa och svärmor slängde sig ut med rullatorn och hämtade upp barnen och så åkte jag in till akuten. 

Hade tur i oturen och fick komma in ganska snabbt och fick diagnosen halsböld. Hade så ont att jag varken sovit eller ätit och grät såklart när läkaren avfärdade min smärta med ”men du får ju antibiotika, köp lite värktabletter”. Wow. Känn kärleken. 

Åkte hem, tog tabletter och la mig. Mamma hade hand om Henry och pappa hade åkt iväg med Brita till Ikea. När jag vaknade tvingade jag i mig lite av mammas mat och sedan har jag legat i soffan och kollat på Emma Approved. Mina underbara föräldrar tar med sig Henry hem resten av veckan och snälla svärmor har lovat att underhålla Brita lite då och då. Jag är så tacksam för dessa fantastiska människor jag har omkring mig! Jag har skickat iväg Grefven att handla - behöver soppor och glass. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar