torsdag 26 april 2018

Oops, jag försvann visst

Jag har överlevt! Halsbölden is no more och jag kan både öppna munnen, äta, prata och räcka ut tungan igen - halleluja! Jag fick livskraften tillbaka redan förra onsdagen då antibiotikan började verka snabbt. Åkte spontant och klippte av mig håret (vilket endast ca två pers märkt) och kände mig vårig och glad. 

Torsdagen åkte jag till jobbet men istället för lektioner så var jag på konferens - perfekt för mig som knappt kunde prata. På kvällen träffades ena bokklubben och jag kunde sitta (någorlunda) tyst där med då jag inte läst boken. 

Fredagens lektioner löste jag med filmvisning - vi såg på 1984 (minns inte att boken var så här tråkig!) och jag bjöd mina grabbar på popcorn och cola (teacher of the year ;-p ) Åkte hem och somnade i soffan på kvällen.

Lördag och söndag var ganska lugna hemmadagar - myste med mina små snuttar och försökte vila, samtidigt var det skönt att kunna börja äta mer och ha mer ork. Läste Jane Austen och spenderade kvällen med Brita i soffan där vi såg på Austenfilmer. Ganska mysigt. Typ.

Måndag - tisdag har jag varit med barnen, rättat nationella prov medan Henry sovit och annars tagit det rätt lugnt. Igår åkte jag till Lerum och lämnade barnen hos mina föräldrar för att sedan dra till Landvetter för att lyssna på en föreläsning om Jane Austen (den var så bra!) och träffa Bokmaskarna. 

På det stora hela har det varit ganska positivt sedan jag väl fick medicin och halsbölden började försvinna - hoppas den aldrig kommer tillbaka! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar