fredag 28 december 2007

En passivt effektiv dag

Saker jag gjort idag:

* Tvättat
* Läst 2 böcker (okej, den ena var bara var 20 sidor men den andra var en tjockis)
* Diskat en veckas disk
* Rensat ur saker ur källaren
* Gått ut med tidningsåtervinning sedan ett år tillbaka (jag kollade datumet på en tidning - jan 2007)
* Dammsugit
* Skurat badrummet
* Lämnat bilen hos mamma
* Haft en mysig film- och fonduekväll med Hella

Dessutom "råkade" jag shoppa lite smycken under de fem minuter då jag väntade på Hella utanför Coop. Det fanns ett Kicks i närheten, det regnade och det var rea...

5 kommentarer:

  1. Det är hårt jobb att vara ledig ;-)

    SvaraRadera
  2. Ah, låter som en härligt effektiv dag. Jag är också snabbläsare, älskar att hitta böcker som fångar mig så att jag bara plöjer igenom dem och knappat kan lägga dem ifrån mig... Kul med smyckeshoppingen! På fem minuter hinner man en hel del...:)

    SvaraRadera
  3. mmm, men den där boken Kyoto och fjärilarna var sådär bra, men jag har läst ut den nu som den duktiga flicka jag är. Om man får en bok av en snäll vän som tänker på en så får man ju offra sig :P

    SvaraRadera
  4. Inte illa.

    Men pappersåtervinningen? Vi går jätteofta. Tungt och blääää.

    SvaraRadera
  5. Mia: Ikväll ska jag ta en ny bok - blir nog inte hela på en kväll dock för den här var en riktig tjockis...

    Cecilia: Gratisböcker is the shit - men ibland är även gratis bara shit.

    Miss UD: Jag ska prova det där med att gå oftare istället för att samla i en garderob i ett år tills den sprängs...

    SvaraRadera