söndag 9 december 2007

En lärares lycka ;p

En sån natt! Jag har hittat fördelarna med att vara lärare :-) Vi danssugna flickor bestämde oss för att skaka loss på Valand och ställer oss i kön. Då dyker en av mina gamla elever upp - han är bartender där och vi går snabbt förbi hela kön och han fixar in oss. Gratis för lärarna. ( Man ger väl inte elever MVG för inget eller?) Går upp till hans bar och får lite rabatt på drinkarna (väldigt trevligt) och vi spanar runt. Rättare sagt jag spanar runt - de övriga flickorna står och spanar in min elev.

En till av mina bartendrande gamla elever dyker upp - han jobbar också där så under kvällen springer v runt mellan två barer :-) Efter detta träffar jag på två till f.d. elever som är ute och festar. Just det ja, och på spårvagnsfärden in blev en annan av mina elever utslängd för att han drack på spårvagnen. Jag är så stolt.

Anyway - det var ett tag sedan vi var på Valand men oj vad vi kommer hänga där i fortsättningen (dvs om ca ett år när vi går ut nästa gång). Bra dansgolv med bra musik, folk i olika åldrar så man kunde spana vare sig man ville ha lammkött (moi) eller råbiff (de andra). Förutom ett flaskinvolverat slagsmål på dansgolvet som Ida hamnade emellan och fick handen "lite lagom" skuren så hade vi en helkul kväll. Jag och Ida stannade kvar till stängningsdags och gick sedan halva vägen hem. Vi kom innanför dörren runt 6.30 imorse :-)

Det blev tyvärr ingen Britney dock, trots att jag önskade henne hos djn.

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrigaldrigaldrig varit på Valand. Det verkar som jag missat något!

    SvaraRadera
  2. Inser att jag verkligen måste ta ett snack med mina gamla elever... gå före i kö, rabatt på drinkar... va va va!!

    SvaraRadera