lördag 27 augusti 2011

Veckan som gått...

Ja, här har ju inte hänt så mycket på sistone - men ute i riktiga världen har det hänt desto mer!

I måndags kom årets ettor till skolan - en lite annan typ en de vi tidigare haft hos oss. De här känns motiverade, lugna och helt underbart go'a. Det känns väldigt bra inför det här läsåret och det ska inte bli någon repris från förra årets hemska höst. På eftermiddagen tog vi en liten aw för att fira in det nya läsåret och för att alla stressade lärarsjälar behövde en liten paus

I tisdags satt jag i mentorsamtal hela dagen och blev ganska så seg i huvudet (man blir det när man sitter i samtal en hel dag) - åkte sedan hem och försökte få ordning på bröllopsprogrammen men fick ge upp eftersom trötthet, gnäll och dumma datorer tog över.

I onsdags hade eleverna stadsvandring och jag stod utanför bibblan halva dagen - passade på att läsa en bok och kände att dagen var inte helt bortkastad. Avslutade kvällen med min bokklubb Bokmaskarna - alltid trevligt att träffa vänner och prata böcker :-)

I torsdags lekte vi lekar med eleverna och sedan träffade jag "Syrran" och hennes mamma och drack passionsmojitos - mycket trevligt. Sedan gick jag och "Syrran" till Bio Roy där vi skulle ha sing-along med Peter Jöback. Väldigt spännande och annorlunda att sitta och sjunga med i en biosal men kul var det. Tyvärr bara i ca 40 min för sedan bröts streamingen och ljudet försvann. Vi tog ett glas vin och sjung alternativa melodier men tillslut fick vi ge upp och gå därifrån. Promenerade hem oc sjöng lite Arvingarna på vägen istället.

Igår var jag på Volvo Museum med eleverna och det var ganska intressant och kul - man fick leka i en brandbil men tydligen var jag den enda som ville... Kvällen spenderades med att färga hår och ögonbryn inför nästa veckas bröllop och sedan prova kläder inför denna veckas bröllop...

Så, nu är ni uppdaterade med min vecka.

2 kommentarer: