tisdag 9 augusti 2011

Möhippad del 2

Torsdag kväll kom min blivande svägerska och hämtade mig för ytterligare en möhippa - denna gång av mina fyra blivande svägerskor. Trots att hon försökte skrämma mig med "nu ska du sälja pussar och dansa salsa på stan" så visste jag att de här kvinnorna vill inte själva se på när sådant händer och jag litade på att få en trevlig kväll - och det fick jag!

Jag kördes in till Kungsbacka där vi mötte upp de andra och så promenerade vi iväg till Kungsbackaån där det dukades upp med frukt, choklad och bubbel i kvällssolen. Sedan snackades det om familjen Grefve som vi (nästan) alla gift in oss i - förutom Grefvens syster som då fick representera den enda riktiga Grefve-medlemmen. Väldigt trevligt var det att höra om min Grefve från dem som känt honom längre och bara att få lära känna mina svägerskor mera. Vi mumsade och drack och sedan tog vi ett parti kubb på det.

Efter detta vandrade vi in till centrum och gick på restaurang. Det blev en mojito (tyvärr utan passionsfrukt) och massa god mat och dryck - och mycket snack! Det här var riktigt trevligt och vi bestämde att vi svägerskor ska försöka göra detta till en årlig grej - ibland är det trevligt att umgås utan männen - Grefvemännen är nämligen ganska högljudda och tar gärna plats...

En mycket avslappnad och trevlig kväll med god mat, god dryck och trevligt sällskap - jag har sådan tur som fick TVÅ möhippor!

2 kommentarer:

  1. jag fick också två möhippor, ena av mina kompsiar och den andra av arbetskompisarna! jättemysigt!

    SvaraRadera