fredag 19 augusti 2011

Kultur är kul!



Gårdagen var underbar (även om jag betalar för den idag...). Först åt jag och Syrran på restaurang Toscana (underbart namn) och drack stora, goda glas vin. Vi promenerade bort i kvällssolen till Packhuskajen, tog ett glas vin till och buggade loss till Arvingarna - sådan nostalgi! Kul också att se dem live efter så många år - de har blivit äldre - precis som vi...

Cyklade upp till Avenyn för att se Peter Jöback men han avslutade precis när vi kom så vi köpte snabbt biljetter till Bio Roy nästa torsdag då det ska vara sing-along med just Jöback. Kul!

Vidare till Heaven 23 där Syrrans föräldrar satt och åt räkmacka - vi tog varsin passionsmojito och tyckte att det är inga problem, inga elever imorgon*. Runt 23 tror jag vi började dra oss hem, Grefven fick möta upp mig sista biten eftersom jag dansade runt med cykeln och bara var fylleglad.

Imorse var allt inte lika roligt längre - det var tunga danssteg till jobbet dag :p



* Hon är också lärare, våra elever kommer nästa vecka. Allt är bra idéer när man är påverkad...

2 kommentarer: