tisdag 2 augusti 2011

Möhippan

Alltså, det här med att försöka att återbeskriva, i ord, den fantastiska möhippelördagen jag förärades... Det är svårt! Det var något av det bästa jag varit med om - en heldag bara för mig, med flera av mina kära vänner och fylld med sådant som jag älskar!

Ja, det började ju med en frukost i Botaniska - men inte den frukost jag trodde. Istället dök massvis med goa vänner upp och vi gick in i ett underbart pyntat lusthus där Camilla hade dukat fram underbara godsaker hon bakat själv. Se lite foton från frukosten på hennes blogg här och hos Miss UD här. Camilla hade också skrivit ut små citat från olika böcker jag läst och jag fick gissa vilka*.

Efter en god frukost, med rosa mousserande att dricka** fick jag i uppdrag att shoppa tre olika outfits så vi begav oss lämpligt till Emmaus där jag snabbare än blixten hittade tre outfits (och några till) och dessutom fick en vacker blombukett när en av Grefvens väninnor gjorde ett snabbesök för att möhippa mig.

Dags för lunch hos min vän Hella, som bor i närheten av Emmaus (lyckliga människa!), och ännu mer mousserat! Under lunchen så turades vännerna om att läsa upp utdrag ur min blogg sedan fem år tillbaka - noga utvalda för att passa för dagen. Riktigt rörande!

Dags att bege sig ut i soliga värmen igen - och vi hamnade på spa. Underbar tanke men fel dag! Att gå från 25-30 grader ute till ett bad på 40 grader var inte så underbart som det kunde varit - men vi gjorde det bästa av det iaf - kallduschen efteråt var underbar!

Efter lite alkoholfri vätskepåfyllning åkte vi ut mot Mölndal och jag fördes ned i en källare - där min vän Missy har sin fotostudio. Helt plötsligt förstod jag mina outfits, men mer skriver jag inte då Grefven inte får veta mer... Vi drack mer mousserat, åt chips och jag modellade - vi låter det stanna där. Hur kul som helst var det iaf!

Efter detta var det dags att avrunda kvällen på El Corazon med mer vin och god mat. Här joinades vi av Grefvens slottschef och en kollega - så trevligt! Jag fick en påse med presenter från alla och jag skulle gissa från vem - alla var inte lika lätta... Och ja, jag vet att man inte ska favorisera men jag måste berätta om en av presenterna - en samlingsskiva med Arvingarna. Kan verka ganska ointressant - men så visar det sig att den är signerad av dem med en hälsning till mig! Tack "Syrran"! Och tack till alla som var med under dagen, som varit med och planerat dagen och som hälsat till mig när ni inte kunnat vara med!

Jag avslutade en mycket intensiv dag med att cykla hem i mörkret, tog en kalldusch (sjukt varmt ute), rostade bröd och kollade på Saturday Night Live där Justin Timberlake och Lady Gaga underhöll. Väldigt bra slut på dagen!


* Klarade alla med lite hjälp...

** Man borde alltid dricka det 10.30 på morgonen eller?

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att det blev en dag du gillade! Det är du SÅ värd! :D Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Det later ju alldeles fantabulous!! Perfekt!

    SvaraRadera
  3. Alla: Det var en riktigt skön och underbar jag-dag - alla borde få uppleva detta (själv ska jag klura ut hur jag kan få fler sådana...)

    SvaraRadera