söndag 6 november 2016

Stora grabben 2 månader


Idag är du två månader gammal Henry. Du växer så det knakar, äter hela tiden och har i stort sett dubblat din vikt. Helt galet, jag hinner inte med. När jag ammar dig trycker du med benen mot fåtöljens armstöd och jag har svårt att hålla kvar dig - du har väldigt starka ben! Nacken jobbar du på för fullt, du är nyfiken på allt som händer runtomkring. Lampor och dagsljus är det bästa.


Du gillar att ha mycket folk och liv omkring dig (pappas pojk) men du gillar också att få sova i någons famn. Storasyster är jätteglad i dig och vi föräldrar förstår att det måste vara prövande att vara lillebror. 


Du har olika namn hela tiden. Jag kallar dig Harry, Henry, Lillebror och tyvärr rätt ofta för Lilla gumman. Det är fortfarande nytt att ha en son, men vad jag än kallar dig så är min lilla snutt och mammas älskling alltid rätt. Jag älskar dig så ofantligt och blir stressad som bara den när du är ledsen. Turligt nog är du oftast glad, du har börjat le och skratta åt oss och vi älskar det! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar