måndag 14 november 2016

En barnfri middag!

Ja, jag och maken gick ju ut och firade på min födelsedag förra veckan. Vi hade ordnat så att Brita och Henry passades av farmor och en av de stora kusinerna. Ersättning fanns till lilleman och tacos till alla andra. 

Jag tog på en icke-amningsvänlig klänning och klackar och fick sedan ta årets första joggingtur när jag insåg att jag hade liiite för kort tid till bussen. Jag hann iaf och mötte upp maken vid tåget och så promenerade vi iväg till Esters i Kungsbacka. 

Jag drack passionsmojitos (of course), åt carpaccio (som jag längtat under graviditeten!) och sedan gott, blodigt lamm (också en längtan under graviditeten). Drack gott vin, njöt av att kunna samtala med Grefven utan att behöva skälla på barn och av att få äta god mat! Vi hade sedan tur och fick skjuts hem av svågern som skulle hämta kusinen (hon som var barnvakt). 

Allt hade gått bra hemma, barnen sov gott och vi satte oss i soffan och såg på film (vi var hemma innan 21). 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar