onsdag 9 november 2016

37

Happy birthday to me! Idag är iofs en ganska så TRUMPen dag men nu skiter vi i det för jag fyller 37!

Maken och Brita förberedde scones igår som vi skulle äta nu på morgonen - tyvärr ringde inte klockan i tid så Grefven fick springa till bussen och jag och B låg kvar och sov. Vi fick till sconesen lagom till frukost sedan - jättegott!

B verkade förstå det där med födelsedag, hon dukade när jag bad henne och tog på sig sina kläder utan bråk :-) Henry verkade ivrig att ge mig present så han gav mig två bajsblöjor och sovmorgon. Jag är mycket tacksam :-)

Ikväll har vi skaffat barnvakt så jag och Grefven ska ut på restaurang UTAN BARN! Ska bli väldigt trevligt - jag ska få ha finkläder utan bebisspya på...

Har spenderat dagen med promenad, choklad, film (Hello my name is Doris) och lyssnat på en egenkomponerad "Happy birthday to me" - lista på Spotify.

När jag var singel brukade jag alltid börja morgonen med frukost framför Bridget Jones dagbok - den delen när hon lagar sin födelsedagsmiddag (i filmen fyller hon den 9e november) och sedan lyssnade jag på New Kids On The Blocks "Happy birthday" på repeat. Det blir lite skillnad numera, fast idag har jag inte blivit morgonfirad då...


Ja ja, nu är det snart dags att börja fixa mig inför kvällen. Henry hälsar att jag är hans mamma men han är skeptisk till vad jag hade att göra i hans babygym... Brita kunde tyvärr inte vara med på bild, hon kollade faktiskt på tv. 


1 kommentar: