onsdag 16 november 2016

När barnen är enade

I måndags verkade mina barn ha bestämt sig för att he mig sovmorgon. Båda vaknade runt 8 (vilket såklart innebar att jag också vaknade) men de lät mig ligga kvar i sängen till 9. Den lilla gurglade kanske lite ibland och den stora klättrade runt i sängen och ställde frågor - men jag fick iaf fortsätta vila.

I går var det bara jag och lilleman hemma (B sov hos mina föräldrar) och jag vaknade iofs kl 8 av en rejäl bebisprutt men då pruttaren själv inte vaknade så låg jag kvar i sängen till 9.

Idag verkade barnen dock ha gaddat ihop sig om att 8 är alldeles för sent. De båda tyckte att kl 7 passade bättre för att vakna - men snällt nog fick jag ändå ligga kvar till 8 medan Brita spelade upp Bockarna Bruse med hjälp av filtar, gosedjur och lillebror. 

Barn - fantastiskt mysiga varelser ibland :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar