torsdag 31 augusti 2017

Så var man lärare igen

Idag hade jag min första lektion på över ett år. Spenderade första halvan av dagen med att försöka planera sagda lektion (lätt att glömma hur man planerar saker, ännu lättare att hitta 7000 andra saker man "måste" göra istället). Sedan hade jag lektionen. Känner klassen sedan innan, kan ämnet (Retoriska arbetsprocessen) och har skrivit ned en plan. 

70 minuter har aldrig varit så långa. 

Tiden tog ju aldrig slut! Ämnet däremot, det tog slut. Typ. Iaf det jag hade planerat. (Det visade sig dock när jag kom upp till kontoret efteråt att jag visst hoppat över stora delar av min planering. Var visst nervös...) 

Men men, en ny dag imorgon och tre lektioner... Kan gå bra :-) 

Innan dagens lektion kom en av eleverna upp och hälsade mig välkommen tillbaka, berättade hur mycket han läser nu och var allmänt snäll. Jag blev rörd och glad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar