torsdag 24 augusti 2017

Igår: skön onsdag

Varje år så kör vi ett besök till Delsjön för de nya eleverna i årskurs 1. Detta kan vara den skönaste arbetsdagen på året - iaf om det är fint väder. Igår var det fint väder, strålande sol. Jag hade första stationen och tog därför emot eleverna, delade in dem i grupper och skickade vidare dem. Emellan hann jag sitta och läsa lite medan jag spanade ut över vattnet. Dagen avslutas med korvgrillning och sedan var vi ett litet gäng som tog oss en joggingtur runt sjön (ca 8km). Jobbigt men kul! 


Jag och Grefven tog ett bad efter löpningen, kallt men skönt. Kanske årets sista bad? 

Jag tog mig sedan in till Trädgårdsföreningen och hade picknick med Bokbubblarna. Vi smygdrack bubbel, jag åt finsushi och vi pratade böcker. När solen gick i moln drog vi oss vidare och drack mer vin, pratade mer böcker och hade väldigt trevligt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar