söndag 16 mars 2008

Orkar ni inte så läsa så gör inte det då

Fick ett sånt där roligt mail från Ems... Orka maila - här bloggas det istället.

1. När gick du upp idag? Runt 8.30 tror jag. Vaknade med solen i ansiktet och ryggvärk redan vid 8
2. Diamanter eller pärlor? Nada, jag är en plast-babe
3. Senaste filmen du såg på bio? "En lanthandel i Provence"
4. Favorit TV-program? "The new adventures of old Christine" - jag garvar högt åt det programmet
5 . Vad åt du till frukost? Kokt ägg, nyponsoppa, en mjuk macka och en knäckebrödsmacka
6. Vad är ditt andranamn? Något på M
7. Din favoritmat? Grillat
8. Vilken mat gillar du inte? Fisk, lever, pulvermos, korv osv
10. Vilken är din favorit-CD för tillfället? Amy Winehouse skivor går fortfarande runt här
11. Vilken bil kör du? Ingen, men ibland lånar jag pappas
12.Vilken är din Favoritmacka? Det får väl blir den där räkmackan jag verkar glida runt på :-)
13. Vilka mänskliga karaktärsdrag kan du bara inte med? Extrem snålhet, dåliga skämt och elakhet
14. Vilka är dina favoritkläder? Mina nya baggy-jeans, annars vad som helst bara det är varmt och bekvämt
15. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? På vinresa till Toscana
16. Favoritklädmärke? Inget
17. Var vill du dra dig tillbaka? Toscana vore inte dumt...
18. Favorittid på dagen? 6.00 då jag vaknar och får veta att jag fortfarande lever
19. Var är du född? Göteborg
20. Vilken är din favoritsport att se på? Fotboll
23. Coca Cola eller Pepsi? Ramlösa
24. Fotboll eller ishockey? Fotboll - duh!
25. Är du en morronmänniska eller nattuggla? Morgonmänniska - kan inte vara vaken på kvällar
26. Pedikyr eller manikyr? Båda
27. Några spännande nyheter att berätta för oss? Från mitt extremt spännande liv? Nej.
28. Vad ville du bli när du var liten? Skådespelare, gorillaforskare i Afrika, psykolog. I mitt läraryrke har jag kombinerat alla dessa :-)
29. Bästa barndomsminnet? När farfar lät mig köra bil utanför skolan när jag var 7. Han skötte pedalerna och jag ratten.
30. Varit i Afrika? Nej, men varit fadder åt en apa i Zambia, är fadder åt en flicka i Centralafrika och är mentor åt en Somalier. Och så var det ju den där kursen i afrikansk dans... Det är nog så nära afrika jag kommer.
31. Nånsin rullat in någon i toapapper? Förmodligen mig själv i så fall
32. Varit med om en bilolycka? Nope
33. Favoritdag i veckan? Gillar alla
34. Favoritrestaurant? Meze var inte så dum...
35. Favoritblommor? Inte direkt
37. Favorit-snabbmatsrestaurant? Pizza hut
38. Äger du en cykel? Ja, en grön-gul
39. Vem fick du senaste mailet från? Ems tror jag
40. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Använder inte kredit och vill inte ha det heller
41.Läggdags? När jag är trött
43. Senaste personen du delade en middag med? Ida
44. Vad lyssnar du till just nu? RixFM - Martin Stenmarck "Jag blundar"
45. Favoritfärg? Rosa och grönt
46. Hur många tatueringar ? Inga, men börjar bli sugen efter att ha sett Miami Ink...

Vill ni är det fritt fram att svara ni med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar