söndag 9 mars 2008

Mogen is the shit

Fredag:
Maten på Meze var hur god som helst - kommer definitivt att gå dit igen. En grönskasblandning till förrätt och souvlaki till huvudrätt och det sköljdes ned med en flaska husets vita. Både jag och Ida var väldigt nöjda... Enda nackdelarna var att det var så varmt så mina fötter svullnade upp till tredubbel storlek och vinet gjorde mig så trött att jag nästan somnade.

Efter tre timmar där skulle vi gått till Excet men valde Valand direkt istället. Det var Schlagerklubb där och min gamla elev släppte in oss och sedan hittade vi den andra gamla eleven i baren. Goda drinkar införskaffades snabbt och så satt vi där och spanade in utbudet av tolvåringar* på dansgolvet. Efter ett tag kom bartendern (min gamla elev) fra till mig och sa att han hittat en kille åt mig och pekar mot dansgolvet där det står en tolvåring** och "dansar". Det påminde om en egen version av afrikanska myrsloksdansen... Trevligt. Sedan fick vi en ny drink och får höra att dn här är lite mer för oss då den är lite mer mogen. Jag och Ida spenderade sedan en tid då vi undrade just hur mogna vi var... Vi var nog bland de äldre på stället iaf så vi fnittrade, drack mer, dansade lite och efter att Ida fått en annan bartender (också ca tolv år) att rodna genom att stirra och le mot honom och jag sagt olämpliga saker som alla i närheten hört så bestämde vi oss för att ta våra mogna arslen hemåt.

En ganska lugn och väldigt trevlig kväll - lär definitivt göras om.


* Tolvåring är mitt nya uttryck för alla som är yngre än mig.
** Alltså ca 20 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar