söndag 24 februari 2008

Oscars-redo

Bring on the awards säger jag bara. Jag har 1½ liter cola, en chipspåse och en godispåse, jag är redo för nattens äventyr. Det finns ingen bättre tradition hos Miss E än att varje år sitta uppe hela natten och se Oscarsgalan live. Den lite sämre traditionen är att gå direkt från tv-soffan till jobbet men med en hel del koffein i kroppen så brukar det fungera någotsånär.

Ett år det blev lite trubbel med det var när jag gjorde min lärarpraktik (8 år sedan) och hade som vanligt suttit uppe hela natten och druckit massor med cola. Jag studsade fram i korridoren på måndagens morgon. Lärarna på skolan jag var på undrade vad det var med mig och jag svarade högt och tydligt

"Jag är bara hög på allt kokain* jag fått i mig inatt"

Det är ett under att jag fick fortsätta utbildningen och att folk faktiskt lät mig bli lärare...


* Kokain/koffein - tydligen sak samma för dumma blondiner som pratar först och inser vad de säger sen. Självklart var det koffein jag hade fått i mig under natten - inte kokain.

8 kommentarer:

  1. koffein räcker gott för att man ska bli konstig i skallen =)
    verkar förresten som mina möjligheter att kolla på oscarsgalan hela natten går i stöpet då min syster ska jobba dagen efter. kanske kan ett par hörlurar ordna den biten om jag har tur.

    SvaraRadera
  2. Jobbigt - kan du inte lägga henne i köket sitället ;p

    SvaraRadera
  3. hum, inte så tokigt kanske. ska dock göra ett försök med hörlurar och kaffekokaren i högsta hugg

    SvaraRadera
  4. Usch, aldrig varit särskildt förtjust i att stanna uppe länge för att se TV. Orkar inte se så mycket innan man blir trött. Och galor är väl nästan ännu värre, brukar försöka se Super Bowl varje år, men ser bara första halvlek, sen pallar man inte mer. Vem sitter liksom till 5 på morgonen? =)

    Vilken kanal visar Oscar?
    Kan även notera att TV6 visar Striptease med Demi Moore, känns som den är lite intressantare än Oscar. =) Börjar 0130, så ni vet. ;-)

    SvaraRadera
  5. Jag har samma fäbless för Super bowl..fast jag har till slut lärt mig och tar alltid ledigt fram till lunch dagen efter :)

    SvaraRadera
  6. Programmeraren: Gör du så.

    Anonym: Föredrar Oscarsgalan - sover 6 timmar innan den sover så klarar man natten sen.

    Jerk: Ta ledigt? Det är ju mesigt...

    SvaraRadera
  7. Åh.. jag gillar också att se Oscarsgalan, men jag missar den i år och missade förra året också eftersom jag inte har den kanalen och inte kan få den heller. Så taskigt av SVT att inte fortsätta traditionen och elakt att lägga galan på Kanal 9 istället som inte är en särskilt vanlig kanal. Ska jag få tag i den kanalen måste jag flytta. C'est la vie. Hoppas du får trevligt i natt dock. :) Jag får väl sova eller nåt istället.

    SvaraRadera
  8. Nä praktiskt..för jag kommer in till lunch i vilket fall (vilket jag upptäckte ifjol) :)

    SvaraRadera