måndag 10 mars 2008

Elevens klagosång

Det här är varför jag älskar mina elever, fick just det här av en gammal elev på facebook:

Skämas
hur skriver du människa?
is "jag tror jag är kär." trodde du var lärara i svenska och engelska, men det har jag lite svårt att tro när jag ser denna kombination av språken. nästan så att man skäms för dig ju.

så nu har jag fått avreagera mig lite, var ju ett litet tag sedan skulle man kunna säga. Hur går det för dig och undervisa puckon??:D
ha det toppen haj haj

Var tvungen att skriva tillbaka och påpeka att om han nu ändå ska klaga på hur jag skriver kan han ju försöka stava rätt iaf :p Kan ju berätta att den här eleven och jag var som bror och syster under åren han gick hos mig - vi småbråkade och retades hela tiden men tyckte om varandra innerst inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar