lördag 2 mars 2019

Sjuk, men frisk, men aj!

Överlevnad: citron och ingefära i varmt vatten.
Hela veckan har jag känt av en begynnande förkylning i halsen - således ställde jag in all träning och träffen med Bokmaskarna så att jag kunde åka direkt hem från jobbet och sova. Jag tänkte att det då antingen kommer gå över eller bryta ut. Nja... inte riktigt. Igår (fredag) då kändes det som att det bröt ut. Jag kände mig som en påse skit, fick hostattacker som gjorde att jag grät bort allt smink och jag var allmänt tjock i huvud och hals.

Kom hem till ljuvlig vårkväll och blev mött vid bussen av dotter, make och svärmor. Fick sedan en fantastisk skaldjursmiddag som maken tillagat och jag njöt och kände mig nästan frisk igen. Somnade i soffan vid 20-tiden och bortsett från att ha hostat ca 7000 gånger inatt så vaknade jag tidigt idag och känner att halsen är bättre. Allt är bättre! Är jag frisk? Nej, kanske inte, men klart bättre.

Men... något är fel. Något gör ont! Ja, nageltrång på vänstertummen. Fingret är rött, uppsvällt och gör ont bara jag nuddar vid det. Great...




2 kommentarer:

  1. klokt att inte träna när en mår dåligt, apotekets ingefärstabletter är ganska bra.

    SvaraRadera