torsdag 17 maj 2018

Borde vs. Vill

Jag borde lägga all min lediga (och jobbiga he he) tid på att rätta nationella prov, restuppgifter och börja fundera över betygsättning. Det är också vad jag lägger stor del av tiden på, men ändå. Det är ju inte riktigt vad jag vill göra.

 Jag vill sitta på en uteservering med ett glas bubbel. Jag vill skåla med vänner. Jag vill köpa en ny klänning och ett rött läppstift. Jag vill hitta det där läppstiftet i rätt röd nyans dessutom. 

Ja, vad vill jag mer? Ta en weekend i Köpenhamn. Springa mig svettig i skogen. Läsa mig genom min bokhylla. Laga en god middag och sitta i djupa vinsamtal med min man. Jag vill också hitta på mer roliga utflykter med Brita där vi har tjejdag. Jag vill gosa och busa med Henry och läsa alla böcker han pekar på. 

Men.

Först ska alla prov rättas. Alla betyg sättas. Ekonomin ordnas. Sommaren planeras. Andas in. Andas ut. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar