måndag 27 februari 2017

Oscarsnatt - det var inte igår direkt

Jag har sedan tonåren (tror jag) valt att varje år sitta uppe hela natten och se Oscarsgalan live på tv. När jag var yngre kändes det som en kul grej - jag drack cola, åt chips och gick direkt till skola/jobb dagen efter. Jobbigt, men kul! 

När jag hade fått Brita så valde jag att sova istället. Jag spelade in galan och såg den dagen efter - det fungerade lika bra. Tyvärr så slutade galan gå på vanliga tv-kanaler och förra året missade jag galan helt och hållet. 

No more! I år sitter jag uppe med en sovande Henry i sängen bredvid. Te och mackor samt tidig läggning stärker mig och jag hoppas få någon timmas sömn under förmiddagen också :-)

3 kommentarer:

  1. Jag ler och minns - hur lite man sov när barna var så små. Och hur man tog varje chans att sova - nästan stående. Min fru och jag försökte ju hinna med ett liv också. Och nu när jag är pensionerad? Inget jobb inga plikter. Vila när jag vill. Tid för det jag har lust med. Vilken lyx!!
    Hälsningar Ellington

    SvaraRadera
  2. Hur gick det, höll du dig vaken? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja jag minns att jag somnade när jag passade en maskin på jobbet en gång. Chefen råkade komma förbi och jag vaknade av att han stod lutad över mig och såg rasande ut. Men jag fick inte sparken. Maskinerna gick ju som de skulle. Det var 25 år sen jag slutade där. Häromdan träffade jag min gamle chef och vi hade ett trevligt samtal - om andra saker. Men visst var jag trött.

      Radera