torsdag 23 februari 2017

Lovveckan som gick snett

Vad hände? Vi gick på sportlov och allt sket sig. Men men, det fanns trevligheter också :-)

På måndagen fick B ont i magen och spydde ned hela baksätet i bilen. Man märker att man har det rätt bra när jag nu kan säga att det är något av det värsta jag varit med om. Eftersom ingen annan mådde dåligt dagarna som följde så var det nog något hon ätit. Synd dock och vi hann in i bilen innan det kom ut... 

Grefven fick alltså spendera några av sina lovdagar med att sanera bilen. Kul kul. Eller inte.

Jag var sur, trött och grinig större delen av veckan - har "knarkat" Downtown Abbey dag och natt. Fick också en finne på kinden dag efter att jag skrivit här att jag började känna mig gammal. Ironin...

Onsdagen hade vi olika ärenden men möttes upp för lunch - det var trevligt. Det är inte ofta vi lunchar ihop längre, jag och min man. 

Annars blev det mycket stavgång, tv, vara med barnen och på söndagen drog vi iväg till Skårs gård och åt deras goda chokladfrukost. Mums! Sedan storstädade Grefven hemmet och jag och Brita rensade i hennes rum. Hon kunde tänka sig att rensa bort en stor hög med gosedjur, böcker och leksaker - jag blir riktigt stolt över henne! 

Lilleman har mest sovit, bajsat och ätit - men han är gärna vaken lite mer på dagarna också. Vi har börjat sätta honom i gåstolen men han går inte i den ännu.

Vi var hundvakter också och det var skönt för så hade vi skäl att komma ut hela tiden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar