fredag 9 december 2016

Lucka 9 Julförberedelser

Hur har jag julpyntat i år? Har jag gjort julgodis? Ska vi ha julgran? Har vi julpysslat? 

Än så länge har vi "bara" adventpyntat - dvs endast stakar är framme. Imorgon är tanken att jag och Brita ska julpynta. I köket kör vi traditionellt rött pynt och i alla andra rum rosa/glittrigt/udda. Jag har en massa underbara, galna prydnadsdjur som egentligen ska hänga i granen men jag har dem som stående pynt lite här och var. En stor Jesuskrubba är ett måste även om vi inte är direkt troende i familjen E. 

Jag och Brita har julbakat lite - idag har jag gjort lussekatter medan hon var hos sin farmor och bakade pepparkakor. Frågan är om dessa räcker till jul då vi har dubbelkalas i helgen... Jag vill gärna baka julgodis men vi får se.

Självklart ska vi ha julgran! Äkta gran med massa pynt, ljus och glitter. Förra året hade jag dille på att allt skulle vara rosa men i år vet jag inte... Much is more gäller iaf :-) Under står en samling halmgrisar och två röda renar. Brita har en egen rosa gran i sitt rum (kan hända att jag också måste ha det nästa år). 


Julpyssel däremot blir det inget, det får B göra tillräckligt på förskolan.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar