fredag 8 februari 2013

Utvilad!

Jag vet inte om det var Lerumsluften eller all kärlek från mormor, morfar och morbror som gjorde det, men Lill-Grefvinnan har sovit som en stock inatt - hennes kära utslitna mor också!

Vi kom hem från Lerum runt 22.30 så jag ammade och vid 23 tog Grefven henne och jag tänkte att jag lägger mig en stund. Senaste veckan har nämligen lilla gumman haft svårt att sova på natten och vaknat (väckt mig) varje timma och skrikit. Inte kul. Beredd på en sådan natt la jag mig vid 23 och somnade direkt.

Vaknar kl. 4.30. Det är tyst i rummet, Grefven och Lill-Grefvinnan sover gott. Tror inte mina ögon när jag ser klockan. Jag har sovit i fem timmar! Ostört! Dock håller mina överfyllda mjölktuttar på att sprängas så jag tar och pumpar. Och pumpar. Fyller två nappflaskor. Shit.

Väcker gumman och flaskmatar henne, hon blir skitsur och spiller mjölk överallt. Låter henne sedan ligga och snutta lite på ena bröstet och efter ca 10 min somnar hon och sover baskemig fram till 8.30.

Så här utvilad har jag inte känt mig på flera månader - sista månaderna under graviditeten fick jag ju inte sova, då var jag uppe på toa 2-3 ggr/natt.

Nu hoppas jag att detta sovande håller i sig, men vem vet...

4 kommentarer:

  1. Det finns ingenting som man längtar så mycket efter som sömn under den där tiden. Minns. Passa på att sova där du kommer åt bara! Grattis till en utvilad familj!

    SvaraRadera
  2. Tack, nu har vi haft flera sovnätter här - underbart!

    SvaraRadera
  3. Det sägs att det där kan gå i cykler, Albin har dock inte läst om det, men andra bebisar har läst att de i perioder sover bra och i andra sämre. Bara att hålla tummarna att hon är inne i en låååång sova-på-natten-cykel!

    SvaraRadera