tisdag 19 februari 2013

Händer i veckan

Det här blir en fulltecknad och rolig vecka.

På onsdag (imorgon) är det dags för bokklubbsmöte med Bokbubblarna - jag är med i två olika bokklubbar och den här är ett gäng bokbloggare som träffas en gång i månaden. Jättetrevligt!

På fredag kommer Johanna ned och hälsar på - ska bli så kul att träffas igen, tror det var i augusti senast... Förra gången hon var här så tvingade jag henne att se massvis med filmer (jag kallade det "utbildning"), men den här gången har hon redan sagt att hon vill mysa med bebis hellre än att se film. Hmpf. Som att man inte kan göra båda saker samtidigt.

På lördag ska vi (jag, Lill-Grefvinnan och Johanna) in till stora staden och träffa ett gäng trevliga bloggvänner - Tesa, Camilla, Miss UD och Missy. Sedan blir det väl att dra runt lite i stan, kanske ett museibesök innan Johanna åker hem.

På söndag ska jag och Syrran äta Afternoon tea på Tjolöholms slott - hon fick det i 30-års present av mig. Ska bli sååå gott och trevligt.

Söndag natt är det sedan dags för Oscarsgalan. Vanligtvis sitter jag ju uppe hela natten och ser den - en tradition jag haft i mer än 10 år. Frågan är hur jag ska göra i år? Orkar jag sitta uppe hela natten? De timmar då galan är är också de timmar då Lillan sover som bäst. Känns dock tråkigt att bryta traditionen när jag för en gångs skull inte ska upp till jobb/skola dagen efter. Hrm... Bestämmer mig på söndag.

4 kommentarer: