fredag 1 januari 2021

Hur gick det med målen år 2020?

 Ja, vi kan väl säga att det finns många skäl till att året 2020 inte kanske var det bästa året ever. Världen utsattes för Corona och det är långt ifrån över, men det kanske finns lite ljus där framme i tunneln iom vaccinet. Personligen har jag dock inte lidit så mycket av detta, jag tror tvärtom att det var lite nyttigt för mig att bli tvingad att släppa alla måsten och sluta känna FOMO över allt. 

Som synes på bloggen tog den också lite paus - jag slutade visst skriva ned saker i juni - men jag har gjort en hel del skoj ändå. Vi får se om jag bloggar ikapp om det eller inte. 

Mina mål för 2020 då? Hur gick det med dem?

Mål för 2020

Jag tänker att jag ska sluta vara så flummig i mina mål, "umgås mer med familjen" - vad är det för mål liksom? Nej, nu blir det konkreta mål istället.

2020 vill jag:
* Våga mig upp på gymmet - jodå, hela fem ggr säkert. Jag hittade dock ett kryphål och började gå in i cirkelgymmet efter mina pass. Bra jobbat!
* Göra mina höftövningar (allvarligt Linda, hur svårt kan det vara!) - tydligen jättesvårt, men tack vare styrketräningen mår höfterna bättre och jag har inte lika ont.
* Kallbada en gång i månaden - ha ha ha ha ha ha. Nej, tyvärr inte, men jag "varmbadade" mycket oftare än vanligt.
* Sy en klänning - det blev ett bra syår! Jag sydde färdigt min gamla klänning, sydde två kjolar, två par pyjamasbyxor, en krage och flera kuddfodral. Jag lämnade dessutom in symaskinen på service och nu är den så skön att sy med. 
* Åka till Köpenhamn - nej, men kanske inte så konstigt iom Corona.
* Äta Afternoon tea hos Alice & Katten i Lund - nej, man jag och svärmor planerar att åka dit när Coronan är över/under kontroll.
* Gå på bio - inte så lätt då de flesta stängt ned iom Corona, men jag hann med något besök iaf. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar