måndag 13 januari 2020

En sådan där jättefin dag

Vi brukar ha riktigt jobbiga mornar där det stressas, gapas och bråkas - men i morse hände något fantastiskt. Brita kom med färdigklädd när jag och maken satt och åt frukost. (Hon brukar vara typ medvetslös fram till lämningen på skolan) Hon hjälpte sedan till att ta på Henry och allt flöt på lugnt och fint utan höjda röster och tjat. Visst, vi blev lite försenade ändå men det tog vi med ro eftersom vi ändå fått en sådan skön start ihop. 

När jag sedan springer in ca fem minuter sen till min morgonlektion, med tanken att jag ska sätta igång eleverna medan jag hämtar mina grejer, ja då står en av eleverna framme vid tavlan och kör en liten lektion om ordbetydelse. Jag kunde alltså lugnt hämta mina grejer och sedan starta upp lektionen. 

När vi åker hem har svärmor redan hämtat Brita idag så de fick lite mysig tid ihop och vi hämtar hem en Henry som är stor kille och bajsat på toaletten (han håller på att sluta med blöja). 

Jag åker till Friskis och håller ett extrapass - det är fullsatt, jag får en Gangnam Style-tröja av en av mina stammisar att ge till Henry, de sjunger med i mina låtar och dansar och jag blir som alltid lika rörd och glad av alla fina ord mina motionärer har att säga om passet. 

Åker hem och provar två klänningar jag köpt på rean från England och de passar perfekt och är så fina! 

En riktigt fin dag ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar