söndag 14 juli 2019

Lördagsnjut med Henry

Igår hade jag och Henry en jättemysig lördag, bara vi två. Grefven jobbade och Brita var hos mina föräldrar så jag och Henry tog buss och tåg in till Göteborg där vi började på Liseberg. Henry hittade en rutschkana och åkte den så mycket att han tillslut var supersnurrig och vi fick ta glasspaus. 



Han hade tidigare bestämt (på eget initiativ) att han skulle lämna sina nappar till kaninerna (men han ville spara en) så vi gick och lämnade. Lite läskigt var det, de där kaninerna är ju ganska stora och konstiga... 











Vi fikade lite och åkte mer rutschkana och sedan drog vi oss in mot centrum. Vi hade tänkt åka Paddan men han somnade lagom till att vi var framme så jag passade på att sätta mig på en uteservering med ett glas vin, en bok och en god burgare. 



Vi åkte hemåt men hann besöka Pocket shop först där Henry köpte sig en räv. Jag frågade om han ville ha en bok och fick svaret: ”nej mamma, jag har såna hemma”. Vet inte riktigt vems barn detta är... 

Väl hemma tog vi cykeln ut till Tjolöholm och tog ett kvällsdopp och mötte upp Grefven som jobbat färdigt. 

Riktigt mysigt var det! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar