onsdag 26 juni 2019

Stockholm med svärmor (dag 2)

Efter att ha njutit av en härlig hotellfrukost imorse bad jag om öronproppar - min svärmor snarkar nämligen och jag hoppas få sova lite inatt. 🤣

Men inga sura miner här inte, trots regn och sömnbrist så har vi det så bra så. Vi började dagen med en liten lässtund på hotellet - riktigt fint att vara ute med en annan läsare. 





Vi valde sedan att unna oss en taxi i regnet och med hjälp av vår chaufför (som hette Salad 🤣 och var fantastiskt trevlig) så kom vi fram utan att se ut som dränkta katter. Vi gick ned i skattkammaren och såg på gamla kungakronor och lika snabbt var vi ute igen där vi hann se lite vaktbyte innan vi promenerade ned till Gamla stan. 

Här blev det shopping och lunch - svärmor hittade en jättefin rosa ring. 





Jag lurade med henne över till Söder där vi shoppade loss hos Fröken Söt - för min del blev det två nya klänningar och lite örhängen. Svärmor köpte kattgrejer att sätta på väskan. 





Det blev tunnelbana tillbaka till centrum och lite shopping där med innan jag lämnade av Eva på hotellrummet och sprang ut en sväng själv på stan. Jag köpte lite te, ett bokmärke och en kasse som jag villhövde. 





Vi avslutade kvällen med en jättegod middag på Pane Fresco där jag äntligen fick Prosecco och vi hade en riktigt rolig kypare. Mätta och nöjda har vi nu dragit oss tillbaka till hotellrummet och ligger och läser. 






2 kommentarer: