lördag 24 mars 2018

Full rulle...

Oj oj vad tiden går och roligt har jag haft under tiden. Den här veckan har varit superfull och jag har varit rejält trött men samtidigt haft det väldigt bra. Vi kör den baklänges tänker jag.

Idag: jag och Brita (+ bästa kompisen F) har varit hos Friskis på deras guldvecka. Det var maskeradgympa (tjejerna var älvor, jag var ”bara” fröken Glittertindra) och sedan kom Pansar, en av tv4s gladiatorer dit. Tjejerna vågade inte brottas med honom men Brita vågade sig på ett kort. Väldigt coolt av henne! 

Annars har idag varit vilodag. Jag har läst, fikat och gosat med min lilla snutt. 







Fredag: Jag började dagen med lektion med mina härliga IT-killar. Haft samtal med elever och kollegor om läskuppen, fryst såpass att jag till slut nödfyndade varma koftor på HMs rea. Skönt, hatar att frysa. Efter jobbet mötte jag upp Camilla och åt god middag på Miss Sophie’s grill och sedan sjöng och dansade vi till Rocky Horror sing-along på bio Roy. Lika kul som alltid! På vägen hem lyssnade jag klart på Andrew Lloyd Webbers memoarer och spelade sedan soundtracket till The phantom of the opera på repeat. 







Torsdag: Började morgonen med en blixtvisit hos Viktväktarna. Hade gått upp (no surprise) så jag höll ett litet tal om hur synd det är om mig och hur jobbigt allt är och en massa bla bla bla som jag inte förstår hur någon orkade lyssna på. Var på dag två av bibliotekskonferensen där jag åt godis som att det inte fanns någon morgondag. Smart. (Inte). Hämtade bil och barn från mina föräldrar och försökte stressa hem men fastnade i bilköer. Köpte med middag från gatukök, slängde i mig det medan jag rördes av min kloka dotter som sa åt mig att sluta stressa. ”Lukta på soppan, blås på soppan”. (Dvs andas in och ut). Hon är så himla fin! Stressade iväg till Friskis för att lyssna på Thomas Ravelli som föreläste om att bli en vinnare och ha roligt längs vägen. Nailed it, känner jag! 



Onsdag: Jag går på bibliotekskurs där jag är svarta fåret. Äter lyxfrukost och lever sedan på mackor hela dagen. Har några fria timmar mellan konferensen och bokklubben på kvällen så jag shoppar toppar hos Emmaus och byxor hos KappAhl och träffar sedan Bokbubblarna och pratar övernaturligt tema. 



Tisdag: Började dagen med öppna förskolan ihop med barnen och sedan åkte vi till Lerum eftersom barnen skulle bo hos sin mormor och morfar medan jag jobbade. Vi tar allihopa en härlig promenad i solen och shoppar loss på lokala second handen. Jag lämnar bilen i Lerum och tar tåget till Kungsbacka för att träna. Grefven jämtar mig efteråt och vi äter god getostpaj framför tvn. 

Måndag: Går på utvecklingssamtal för Brita och inser att hon är en väldigt lik mig. Bestämd, talför och pedagogisk, älskar att stå på scen och har stor fantasi. Min fina tjej! Vi tar det lite lugnt, åker och handlar och sedan får jag pms-psykbryt medan jag stresslagar mat. När Grefven kommer hem står jag och skriker åt en högtalare och tårarna sprutar. Sätter mig i bilen och kör in till Gbg där det ska bli gala för Andrew Lloyd Webber. Hinner precis och njuter sedan i några timmar. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar