lördag 4 november 2017

Aha-stunden

Tänk att jag aldrig lär mig. Igår gick jag runt, var stressad, trött och oförklarligt arg på kvällen. Försökte laga mat med en övertrött, skrikande Henry under armen samtidigt som jag svor åt makens j***la telefonsvarare eftersom jag ville att han skulle svara! Lämnade ett ganska argt meddelande också... Var sådär ilsket arg, när jag vill få skälla ut någon j***el, bara för att. Stackars maken kom hem och fick sig en utskällning bara för att han jobbat sent. Rent demonstrativt satte jag mig i ett fotbad så han fick ta hand om disken och lägga barnen. Jag åt choklad, såg en fjantromantisk film om Halloween och sedan gick jag på toa och fick svar på varför jag var så arg.

Idag har jag varit lika arg. Gått och undrat varför jag har så kort stubin, varför jag är så trött och jag har baskemig ätit choklad och nötter som att det inte fanns någon morgondag. Varit sötsugen som bara den och återigen arg på allt och alla. Vi har varit iväg och firat svärmor som fyller 75 idag och det har varit jättetrevligt men jag har varit sur på allt. Återigen går jag på toa och då påminns jag igen. Just det ja. Där var ju skälet till att jag är arg. Trött. Sötsugen. 

Ibland är det väldigt tröttsamt att vara kvinna. 

1 kommentar: