måndag 6 mars 2017

Halvårs-Henry

Shit. Det har gått ett halvår sedan du kom ut Henry. Tiden går för fort. 

Igår ammade jag bara varannan måltid och sedan hormongrät jag för att du snart är vuxen. Jag har hela tiden sagt att jag längtar efter att sluta amma men nu vill jag inte riktigt. Vill ha min bebis... Samtidigt är det så coolt att se dig bli en liten person istället för en hjälplös klump. 



Idag har du ätit gröt (överallt) och majskrokar (som att det inte fanns någon morgondag). Smoothie älskar du men kyckling med grönsaker fick vi lura ned med smoothie längst fram på skeden. 


Du sover ofta och gärna - du somnade på mormor idag när hon masserade din rygg. Du tog sovmorgon idag också - sov nästan ända till 8 istället för 6.30. Hoppas på en trend där :-) 


Man skulle kunna tro att det här är från idag för det är snöigt ute nu med, men det här var i februari. Du gillade inte riktigt att ligga i pulkan men du har lite svårt att sitta ännu - huvudet är så tungt. Vi tränar och tränar och nu kan du iaf rulla runt åt alla håll. 





Du är inte riktigt ett fan av kameran men har man tur kan man få riktigt fina bilder av dig. Folk som träffar dig tycker att du är en väldigt snäll bebis - jag har tur som kan ha med dig överallt. På bio (barnvagnsbio iofs), på bokklubb och på shopping. 



Du är glad och go' när du vaknar på morgonen. Sticker ut en fot mellan spjälen, kör solo på trämobilen och vänder dig så du ligger på kortsidan. 


Du sitter ofta i gåstolen numera men du har inte riktigt börjat röra dig i den. 


Bäst av allt är att se dig med din storasyster - ni älskar varandra så fint och du skrattar åt allt hon gör 😍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar