tisdag 9 augusti 2016

Hänt se'n sist

Oj, man skulle ju kunna tro att bi gick på bio och aldrig kom hem men så var det inte, det var nog bara det allmänna "jag har inget att blogga om"-tjafset som hände. 

Fyra veckor kvar till ny bebis. På måndag är tanken att jag börjar jobba igen (självvalt). Jag planerar för att jobba de sista tre veckorna - av flera skäl:
* Jag mår såpass bra
* Tre veckors lön istället för att ta ut föräldradagar 
* Jag har vilat i åtta veckor...
* Tiden kommer gå fortare
* Ju längre på terminen jag jobbar desto färre lov behöver jag ta ut ledighet för
* Jag kommer vara så sjukt trött att jag kanske kommer sova bättre

Jag kan verkligen inte sova på morgonen - vaknar runt 6-tiden och kan inte somna om - är sedan trött och grinig resten av dagen. Så dumt!

Annars då? Jo, läser böcker, ser på tv, har börjat packa BB-väskan och fixa skötrummet. Planerar att sy ett Babynest så igår köpte jag tyg och allt annat man behöver. Vi får se hur det går. 

Jag är inne i en gul period - allt till bebisen blir gult. Brita är inne i en rosa period och verkar också ha fått lite blandade känslor kring det här med en lillebror. Hon har börjat kissa ned sig, nästan en gång om dagen, hon har ofta en bebis i magen och kan därför inte göra si eller så (hrm, undrar vad hon får det ifrån...) och hon vill verkligen inte att sommarlovet ska ta slut. Det känns lite jobbigt, jag orkar inte/kan inte göra saker med henne och det är klart att det påverkar hennes humör. Jag hoppas på att det blir bättre framöver. 

Har en massa trevligheter inbokade framöver (en till två saker per vecka) - tex ska jag, Grefven och två vänner åka till Tylösand och äta skaldjursbuffé på lördag - mums!

Ja, men då är ni väl någorlunda uppdaterade. Fler inlägg kommer (hoppas jag). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar