torsdag 25 april 2013

Lill-Grefvinnan berättar om sin morgon

Inatt väckte jag mamma klockan 5, jag var nämligen hur hungrig som helst! Som tur är förstod hon de och gav mig båda tuttarna. Mmm... Jag somnade gott på det, men klockan 6 skulle pappa upp så hans väckarklocka väckte mig och mamma. Han var så trött så han ville snooza - alltså väcktes vi var 10e minut. Mig gjorde det inte så mycket men mamma blev lite gnällig. När klockan var 7 hade all god mjölk jag druckit legat och svällt i min mage så jag väckte mamma och spydde lite. Hon verkade dock inte riktigt förstå hur det låg till för hon torkade av mig och så försökte hon trycka in en ny tutte i munnen på mig. Ibland tror jag inte hon är klok...

Jag tog tutten. Jag skäms lite för att erkänna det, men jag är väldigt svag för tuttar. Det är ju så gott, dessutom smakar mammas mjölk nästan jämt choklad. Säg någon som kan motstå det? Så, jag tog tutten och lät mamma tro att jag somnade om, då somnade nämligen hon. Klockan 8 tog jag och la en rejäl spya för att väcka henne igen. Den här gången tänkte jag inte ta emot nån tutte, jag skulle vara
stark! Mamma verkade ha förstått grejen, hon började direkt göra våra morgonövningar - stå, sitta och ligga på mage. Jag fuskade lite idag eftersom mamma var så trött, la mig på sidan och firade av mitt charmigaste leende - hon la sig ijämte och blundade. Hallå latmaskmamma! Nu är det allvar här mamma, sluta sova! Jag tryckte upp min spyfilt i ansiktet på henne - ha ha, där har du. När det inte verkade hjälpa petade jag henne lite fint i ögonen och rev henne på näsan. Mamma vaknade och gick upp. Segern är min!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar