lördag 12 september 2009

Filmtips


Fantastisk film - skådespelarna är guld*, soundtracket är bättre än bäst** och den är riktigt välgjord.

Första gången jag såg den var jag dock väääääldigt blond,jag satt hela filmen igenom och försökte komma på varför den hette "Bobby" - John F Kennedy kallades ju för JFK... Och bilderna stämde inte. Och datumen stämde inte. Fem minuter efter filmens slut trillade den långsamma poletten ned. Aha. Just det ja. Filmen handlade inte om JOHN F Kennedy. Den handlade ju om ROBERT F Kennedy.


* Speciellt Nick Cannon som jag innan endast sett i hans egna "Nick Cannon gone wild" - blev helt chockad när jag upptäckte att han hade denna seriösa roll.
** Aretha Franklins "Never gonna break my faith" som spelas i slutet får håret att resa sig.

6 kommentarer:

  1. Den vill jag också se. Såg en intervju med han som gjort filmen hos Oprah för flera år sedan men kom aldrig iväg när den gick på bio. Är du gullig och uppdaterar länken till mig till den här istället. Kram

    SvaraRadera
  2. Missade du den på tv igår? Hyr den - klart värd det! Vad menar du med uppdaterar länken?

    SvaraRadera
  3. den var riktigt riktigt bra!

    särskilt när man sett cheerleaderfilmen "bring it on" innan. jag vet, jag är sjuk, då får man se dåliga tonårsfilmer ;-)

    SvaraRadera
  4. H aha ha, Karro då, vissa saker ska man nog hålla tyst om :p

    SvaraRadera
  5. Jag har ingen tv. Då ska jag hyra den. Jag har slutat blogga på den blogg du har länkat till. Så om du vill länka till mig ska du ta min nya blogg.

    SvaraRadera