torsdag 8 januari 2009

Ska man gnälla ska man ta i rejält

Jag har ett I-landsproblem (iaf enligt vissa). Jag vill vara kär. Alltså, jag saknar den där känslan av att vara kär och glad i någon, att få fjärilar och lyckorus när personen i fråga nämns eller är i närheten. Och jag vill hångla. Jag vill hångla med någon jag gillar. Men jag gillar ingen. Alltså, på det sättet. De senaste fem åren har jag känt så en gång och det var den unge grabben förra sommaren. Nu slutade ju inte det så där riktigt bra. Eller började, fan, det hann ju inte börja förrän det var över och ont som f***n gjorde det och sände mig rakt in i terapins underbar värld. Nu i efterhand är jag ju iofs rätt glad för det, men hade lite svårt att se ljuset i tunneln just då.

Men anyway. Hur svårt ska det vara egentligen att bli kär? Bara en liten stund... Bara så jag kan få hångla lite...

Som sagt. I-landsproblem. Men ändå...

9 kommentarer:

  1. Vem skulle inte vilja vara kär? Eller hångla för den delen. =)
    En dag.... En dag..
    Man vet aldrig vad som händer. Ena dagen är man singel och bor ensam, nästa sekund är man ihop med någon och skaffat sig en ny lägenhet. Vem vet vad som väntar runt hörnet?

    SvaraRadera
  2. Shit, det där lite väl snabbt jobbat. Jag hoppas nog mest på ett kärleksfullt hångel bara runt mitt hörn ;p

    SvaraRadera
  3. Samma här. Jag har som nyårslöfte att våga bli kär i år, sänka garden och släppa in kärleken. Får se hur det går. Jag som inte backas upp av terapi.

    SvaraRadera
  4. Jag har exakt samma problem, bortsett från att hånglandet ligger högre prioriterat än kärleken just nu, så illa är det.

    SvaraRadera
  5. Det är jättesvårt att bli kär. Verkligen. Jag vet inte hur man gör riktigt heller. Men man får nog vara lite öppen för kontakter samtidigt inte jaga...

    SKITSVÅRT.

    SvaraRadera
  6. Så vad säger ni tjejer...
    Ska vi ha grupphångel hemma hos Miss E imorgon kväll? ;-)
    Hoppas ni är okej att hångla med andra tjejer, annars får jag en tuff kväll. :-P

    SvaraRadera
  7. Johanna: Jag hejar på dig!

    Fröken P: Inte lätt, kanske har vi tur på vår aw :-)

    Miss UD: I hear ya!

    Anonym: Det blir nog bara du, din hand och din fantasi på den där träffen...

    SvaraRadera
  8. Mitt proble är att jag blir kär precis hela tiden - det är också jobbigt.

    SvaraRadera
  9. Tantti: Jo, åt det hållet är också lite kämpigt :-)

    SvaraRadera