tisdag 11 februari 2020

Örebro med Lotta

En helg i januari åkte jag upp ppå snabbvisit till Örebro och mötte upp Lotta där. Vi kom dit på fredag kväll och hann precis med att springa runt som yra höns inne på Myrornas och fyllde en kundvagn med kläder när vi insåg att de skulle stänga. Lotta använde charmen och de lät oss ha kvar allt där över natten. Vi checkade in på det supermysiga Morris Hotel och sedan begav vi oss ut för att leta mat. Vi hittade en trevlig pizzeria och köpte med oss goda pizzor. Medan vi väntade passade vi på att ta en drink - jag testade en lakritsmojito och oj, så god den var! Vi åt och drack på hotellrummet medan vi såg på Shopaholic-filmen och sedan blev det Graham Norton tills vi somnade.











Efter frukosten skyndade vi till Myrornas och provade allt från gårdagens kundvagn - jodå, vi shoppade en del. Vi gick sedan ut på stan och besökte Sweet poison - en rockabillybutik. Jag köpte en kjol och lite örhängen - Lotta köpte halva butiken :-P Jag fick köpt lite te också och sedan åt vi jättegoda fish n' chips inne i saluhallen och sedan var det dags att bege sig hem.



























Jag tänkte fel och gick av i Hede - dumt gjort, jag fick traska med min tunga väska till Kungsbacka station och sedan vänta in nästa buss hem och kom därför hem ganska sent. Trött och sur, men ändå, det var en trevlig helg i övrigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar