söndag 8 december 2019

Nostalgi med Arvingarna

När jag och Johanna (aka Syrran) (alltså inte egentligen min syster men typ) var yngre så älskade vi Arvingarna. Vi snackar mycket yngre, jag var nog runt 13-14 och hon tre-fyra år yngre. Vi följde dem till Partille för konserter, vi köade när de skulle komma till Lerums skivaffär (där vi bodde) och när de spelade på Bagges torg i Lerum så stod vi längst fram (och jag hade klätt mig som dem). 

Under åren som vuxna har vi gått och buggat till dem ibland på Kulturkalaset eller på Liseberg och för fem PR sedan var vi och såg en konsert med dem i Kungsbacka - men visst, vi är kanske inte direkt deras största fans längre. 

När jag fyllde 40 fick jag i present att vi skulle hå och se deras show på Kajskjul 8 där de firar 30 år som band. Det var en jättebra present och så himlans roligt! Så mycket nostalgi - de bjöd på gamla låtar som både jag och Johanna märkte att vi kan utantill fastän vi inte lyssnat på dem på säkert 20 år. Lite halvkassa pappaskämt med glimten i ögat och hyllningar till Queen, Beach Boys och deras pappors band. Lite kul var också att de hade gamla filmklipp de visade - där kom nostalgin igen - jag har haft samma videoklipp inspelade på VHS 🤣

Trots ont i halsen (jag) och ryggskott (Johanna) hade vi en jättetrevlig kväll! Tack igen! 



















Här kommer lite gamla bilder: 

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar