fredag 30 september 2016

När det inte går som man tänker

Inatt och idag har inte riktigt varit som jag hade tänkt. Lille H verkar ha rejäl magknip och har gråtit, låtit och ätit ungefär HELA TIDEN vilket betyder att jag inte riktigt fått sova så mycket som jag brukar. Inte heller har jag fått gjort det jag tänkt idag - tvättat, lagat en gryta, tagit en långpromenad osv. Jag hade en tanke att jag skulle få ta mig ett glad vin till grytan - första glaset sedan januari. 

Istället har jag legat i soffan första selen av dagen med en gråtande bebis på tutten. Efter att jag hämtat B på förskolan tog jag med lille H upp och la mig en stund. Vi sov i en timma och sedan ville B ha mat (H också). När Grefven kom hem och gav mig en jättefin present (berättar imorgon) så satt jag sunkig i en nedspydd tröja med två gnälliga, hungriga barn vid min sida. 

Grefven åkte och hämtade pizza, jag slängde på mig en klänning och så öppnade vi en flaska Prosecco. En tecknad film senare är alla gladare och barnen sover. Hoppas lille H (och jag) får en bättre natt nu. 

1 kommentar: