onsdag 1 juni 2016

Helgen som var

Oj vad dagarna försvann fort, med värmen kom tröttheten och all min ork har försvunnit. 

I fredags åkte jag upp till Stockholm (ja, igen) för att hälsa på Johanna (ja, som förra gången). Resan började inte så bra... I min iver att åka billigt så hade jag lyckats boka in mig på det gamla InterCity-tåget på fyra timmar. På tåget finns inget wi-fi, kontaktuttagen fungerade inte och jag hade en dam som blev lite irriterad varje gång (de två ggr) jag behövde gå på toaletten. Jag hade ingen bok med, mobilen var bara halvladdad och jag var rätt besviken. 

Jag överlevde dock detta i-landsproblem och var till slut uppe i Stockholm och tunnelbanade mig hem till Johanna. Väl där fick jag mat och te och sedan satt vi och tjötade en stund. Det blev en halvtidig kväll eftersom vi var trötta och J skulle baka hela nästa dag. 

På lördagen begav jag mig ut på Söder för att traska runt i butiker. Johanna skulle baka inför sin 30-års fest och jag skulle träffa Nike, min gymnasiebästis. Jag vandrade runt en väldans massa timmar på Söder, hittade ett väldigt mysigt retrocafé (Älskade traditioner) och så shoppade jag färgglada armband hos Colours of Africa. 


På eftermiddagen mötte jag upp Nike och vi tog en lunch, vilket var skönt för min foglossade kropp som inte uppskattade dagens äventyr. Det är helt sjukt att vi känt varandra i över 20 år! 


Efter detta åkte jag hem till Johanna, däckade en stund på sängen och sedan var det bara att byta om så kom det en massa härliga vänner till henne och så skålades det, åts cupcakes, quizades och tjötades. Vi var en härlig blandning av folk och i den lilla värld vi lever i visade det sig att jag bott nästan granne med en av dem. 

På söndag åt vi frukost och sedan tog jag tåget hem - den här gången bättre förberedd på färden. Lyckades hitta boken jag velat ha så den köptes och lästes sedan hela resan. 

Tack för en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. en bok i handväskan är bra - ifall reskamrater inte vill prata (händer ibland att man inte hinner läsa för allt prat :)

    SvaraRadera