söndag 1 maj 2016

Helgen i Stockholm

Nu är det ju iofs bara söndag morgon och helgen i Stockholm är inte helt över, men idag kommer jag mestadels bara sitta på ett tåg så jag tänkte att jag sammanfattar helgen med lite bilder och lite text.

Fredag: 

Efter några korta timmar på jobbet tog jag tåget (lyxat till det med 1:a klass) upp till Stockholm. Läste bok, lyssnade på Adele och sov lite. 


Väl uppe mötte Johanna upp mig och vi åkte hem till henne och lämnade väskan. Lite fix och sedan mötte vi upp hennes syster, åt gott indiskt (proppmätt!) och sedan begav vi oss mot Tele2arena för att se Adele live! 

Efter långa köer och lång väntan (popcornen tog ju nästan slut) så kom hon äntligen på och sjöng och underhöll oss resten av kvällen. Lite hormontårar (hon tog upp barn på scenen), väldigt ont i ryggen (gravidkroppen gillar inte tre timmar tåg, en timma ståkö och två timmar osköna konsertsäten) men ändå en härlig show. Den dansanta bebisen i magen verkade njuta han också ;-) 



Väl hemma sedan slocknade vi snabbt...

Lördag:
Min vana trogen kan jag ju inte sova när man får så jag vaknade redan vid 7. Hann läsa ut min underbara bok, blogga, duscha och njuta av Adele i lurarna ett bra tag innan Johanna vaknade. Vi åt en härlig lyxfrukost med bagels och te och sedan begav vi oss ut på stan. Mötte upp   systern igen och gick till smyckebutiken Antikt, gammalt och nytt - ett ställe jag bara måste till varje gång jag är i Stockholm. 


Vi var nog där inne i en timma, jag fick hybris och köpte allt jag ville ha utan att bry mig om prislappen (om Grefven läser detta så överdriver jag såklart, dessutom behöver jag vara snygg på den halva altanen vi nu har råd med). 


Vi tog en fika för att ladda batterierna, vi skulle nämligen åka vidare, men efter lite diskussioner kom vi fram till att vi faktiskt inte hade köpt allt vi ville i butiken och gick tillbaka. Lite billigare smycken (fyndlådan för 25kr) shoppades den här gången. 

Sedan sprang vi nästan (ha ha ha, sure, den gravida kvinnan med värk i alla kroppsdelar efter gårdagen vaggade sig mer fram) till tunnelbanan och åkte så långt ut på gröna linjen vi kunde (nästan) - både för att hindra fler köp i smyckebutiken men också för att spana in de coola graffitimålningarna i Snösätraområdet. Wow! 


Favoriten, den här skulle jag vilja ha hemma som fondvägg: 


Vi tog en fika i solen och sedan åkte jag och Johanna hem. Jag la mig i ett varmt bad medan hon lagade mat (bortskämd? Moi?) och sedan satt vi i soffan och drack te och kollade på olika Youtube-klipp med Adele och Glee resten av kvällen. Mycket trevligt och väldigt behövligt! 








2 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg! Visst är Snösätra fantastiskt!? Och den där butiken måste jag nog uppsöka... Är det den vid Odenplan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen coolt med alla målningar! Butiken ligger vid tunnelbana Östermalm - Mäster Samuelsgatan 11. Väl värd ett (eller flera) besök.

      Radera