tisdag 25 november 2014

'Tis the season...

Visst är det sjukt att jag kan bli så chick lit-/chick flick-sugen nu i juletiden? Eller? Kanske inte...

Kanske beror det på att de flesta (och oftast bästa) chick lit-böckerna kommer nu i juletid och lockar oss med sina vackra, snödrömmiga omslag.

Kanske beror det på att har man en gång sett The Holiday eller Love Actually så vill man fortsätta drömma sig bort kring jul.

Kanske beror det på att detta är den (enda) tid på året då singlar har en chans att träffa någon. (Jo, det beviset har vi sett i typ alla filmer)

Kanske beror det på att det är i dessa tider som Grefven börjar jobba skola på dagen och slott på natten och jag är ensam i huset och kan knarka romantiska filmer bäst jag vill.

I år hoppas jag att dottern delar mitt intresse så att jag, mellan Wibbly Gris och Pippi Långstrump, kan få se lite romantiska komedier och drömma om min julGrefve.

2 kommentarer:

  1. Är det här den enda tiden på året då jag har en chans att träffa någon? Jisses, då ligger jag risigt till. För det är ju stört omöjligt just nu. Jag får hoppas på tomten. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det så ja, men misströsta inte. När du minst anar det står Mr Right där bakom dig i kaffekön och erbjuder sig att betala din fika när du gråtande hulkar över att du precis spillt ut kaffet över dina nya, fina klänning.

      Ang. tomten är ett hett tips att snabbt skaffa fram en unge, jag har hört att tomten gärna kysser mammor :-)

      Lycka till!

      Radera