lördag 15 februari 2014

Date night med maken

Igår tyckte jag att jag och Grefven skulle passa på att ha date night och så blev det - en hemmamysig variant. Först en god middag med dottern och svärmor, sedan däckade Lill-Grefvinnan i min famn och svärmor gick hem för att se på På Spåret och jag och Grefven hade hela kvällen för oss själva. En tänd brasa, bubbel i glasen och en Alla Hjärtans dag-lista på Spotify gjorde bakgrunden för en fantastisk kväll där vi satt i varsin fåtölj och pratade om allt mellan himmel och jord, vi skrattade, vi grät och vi höll handen ändå fram till halv två i natt. Det var helt underbart - man tänker ju ofta att man inte pratar om annat än renovering och dottern numera men dem nämnde vi knappt - vi bara pratade om allt. Runt ett tog vi varsin nattmacka och sedan kröp vi till sängs och en timma senare vaknade dottern (som annars alltid sover hela natten igenom). Hon och vi somnade om dock och fick sova ut på morgonen.

Jag är jätteglad att vi får till våra date nights - jag har bestämt att vi ska ha minst en i månaden och även om vi än så länge haft dem hemma så är det bättre än inget alls.

2 kommentarer:

  1. Jag tror datenights är viktigt om de så bara är hemma... Vilka dagar kan du lunch?

    SvaraRadera