tisdag 24 september 2013

Helgen i Oslo

I helgen som var åkte vi till Oslo eftersom Grefven skulle springa maraton. Iom knäoperation, flytt och bebis blev det inget maraton förra året, men annars är detta något han vill roa sig med ett/år. Vi åkte upp på fredagen - Lill-Grefvinnan var väl inte direkt jätteförtjust i den långa bilresan, men hon fick krypa av sig lite när vi stannade på McDonalds. Väl framme checkade vi in och gick sedan upp till Grefvens brorson med familj (som bor granne med hotellet). De fick en liten tjej (S) två månader innan oss, men eftersom vi kom så sent så sov hon. Brita fick dock leka lite med hennes leksaker innan vi gick och la oss på hotellet.

På lördag morgon paltade vi på oss varmt och åkte in till centrum - dags för Grefvens maraton. Medan han sprang gick vi andra och fikade samt besökte en enda butik - en leksaksaffär där jag lyckades shoppa lite färgglada ugglor medan B spydde i lekhörnan. Efter 3 timmar och 15 min sprang min Grefve in i mål - en förbättring på hela 5 min! Inte illa för en man som knappt hunnit träna på ett och ett halvt år.

På kvällen firade vi med champagne och hamburgare - Lill-Grefvinnan och S lekte och gladdes och sedan var det riktigt skönt att gå och lägga sig.

På söndag åt vi god hotellfrukost och så fick tjejerna leka lite innan vi åkte - den här gången tajmade vi så att B sov hela vägen medan jag läste.

Söndagen avslutades med babysim där Lill-Grefvinnan lärt sig "dyka" från kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar