söndag 5 februari 2012

Liten lista

Hittat hos Jenny (och många andra)

1. Vad gjorde du för tio år sedan?
Bodde i Falun och läste till lärare. Jag läste litteraturvetenskap och pendlade ned till Lerum under loven för pojkvännen jag kallade "Mini-Brad" (eftersom han såg ut som en ung Brad Pitt).


2. Vad gjorde du för ett år sedan?
Återgick till jobbet efter sjukskrivning då jag gått in i väggen. Mådde sådär men var kär och planerade bröllop.


3. Fem snacks du gillar
  • Choklad i de flesta former
  • Popcorn
  • Salta pinnar
  • Chips
  • Nötter

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Hrm... för några år sedan kunde jag ganska många. Tror jag kan texten till många om jag hör låten, men inte annars. Arvingarnas Elosie, Barbras Don't rain on my parade och säkert några till.


5. Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:


  • Köpa hus med simbana i källaren
  • Köpa ett sommarhus i Toscana
  • Betala av lån och csn
  • Skänka till olika ställen och familjen
  • Ordna en rejäl fest

6. Fem dåliga vanor:

  • Skjuter gärna upp saker
  • Pratar gärna om mig själv
  • Stressar upp mig över inget
  • Lite för ärlig ibland
  • Klagar över saker men gör inget åt dem

7. Fem saker du gillar att göra:
  • Läsa böcker
  • Mysa med Grefven
  • Frukostträffas
  • Se på film
  • Gå i second hand-butiker

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
  • Pälskappa
  • Foppatofflor
  • Hotpants
  • Stringbikini
  • Chaps

9. Fem favoritleksaker:

  • Telefonen
  • Mina smycken
  • Bollan
  • Wesley
  • Mr Fluffy

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Tror många redan gjort den, gör den ni som vill :-)

2 kommentarer:

  1. Foppatofflor är praktiska i trädgården i huset med simbana...

    SvaraRadera
  2. Föredrar gamla hederliga träskor i så fall :-)

    SvaraRadera