söndag 31 augusti 2008

Miss Zombie goes party

Ibland (läs: fredag) har man kräftskiva på jobbet bara för att man har världens goaste kollegor. Vi leker, vi äter, vi dricker, vi dricker lite mer, vi skojar, vi festar precis som alla andra människor. Kanske flirtar man lite extra med snyggokollegan... Det är ju faktiskt bara sånt som händer... Dessa fester brukar iaf hålla på länge.

Länge...

Miss E har en tradition att alltid vara sista tjejen kvar. Hon har också en tradition att komma hem tidigt nästa morgon och sedan vara zombie resten av helgen. Den här helgen är inget undantag. Lördagen var jag ett vrak. Trots vrak-status pallrade jag mig iväg till Slottskogen för att säga hej till Syrran och hennes vänner som hade brännbollsmatch där. Jag fick en ursöt bebis i knät och sedan var det svårt att hålla mammakänslorna borta. Funderade starkt på att fråga om nån av killarna där ville gravidisera* mig...

Istället för att bli mamma åkte jag iväg och firade den rara Missen som fyllt år. Det åts kakor, dracks drinkar och annat trevligt men tröttheten slog till och jag åkte hem och somnade gott.

Idag är jag lite mindre vrak men fortfarande i farozonen. Har tvättat och glott på tv och nu är det dags för mat. Har en känsla av att jag har lovat att jobba lite för det står en pärm och en laptop på min säng...


* gravidisera - det kan hända att det inte är ett ord men som svensklärare tar jag mig rätten att skapa nya.

10 kommentarer:

  1. dte verkar som om du o jag hade en likadan lordag... vad galler "gravidisera" - jag brukar anvanda impregnera, lite svengelska men precis som du sa kanner jag att jag har ratt till att hitta pe egna, battre ord.

    Ha't gott.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra när man får göra ord som man vill :-)

    SvaraRadera
  3. om du skulle ha problem med det, så kan du vända dig till mig..en gång i tiden hade jag smeknamnet mr 100%...jag är synnerligen effektiv på det området...

    SvaraRadera
  4. Det var så trevligt att träffa dig igår, vrak eller ej :-)

    SvaraRadera
  5. men miss e, du får ta det lite lugnt ;)

    SvaraRadera
  6. Jerk: Exakt vad är det du vill hjälpa till med... Ska det vara Mr 100% eller Mr 4 sek?

    Missy: De ursöta sugrören och den gulliga värdinnan gjorde kvällen för mig :-)

    Johanna: Nån dag ska jag vila... hoppas jag :-)

    SvaraRadera
  7. Jag tycker du var duktig som pallarade dig iväg. Jag hade sovit som en liten gris.

    SvaraRadera
  8. åh, du får båda i ett paket :)
    Snabbt och smärtfritt och 9 månader senare får du ett månatligt underhåll..

    SvaraRadera
  9. Det sköna är att det blir bara sämre med åren - det här bakfyllehelvetet. Eller vänta. "Sköna"? Hur tänkte jag nu?
    Åååååh!

    SvaraRadera
  10. Miss UD: Jag såg ut som en liten gris istället :p

    Jerk: Hrm... låter inte riktigt lika lockande som jag hade tänkt...

    Lilla duktig: Mer trött än bakis - det är ju det där med att festerna håller på så himla länge...

    SvaraRadera