söndag 28 januari 2018

Naturhistoriska

Idag drog familjen iväg till Naturhistoriska muséet i Göteborg. Jag tror inte jag har varit där sedan tonåren men det verkade gå hem hos barnen. Vi diskuterade vad djuren hette, var de finns och Brita berättade en helt fantastisk historia om när hon och kompisen Jonna träffade en rävmamma med ungar och rävfamiljen hjälpte dem att plocka grejer och sedan sa rävmamman att tjejerna fick klappa ungarna men de måste göra det försiktigt. Den tjejen och hennes fantasi - hon är grym! 









Jag och Brita unnade oss varsin ring i museumbutiken och sedan åkte familjen hem och åt thaimat framför tvn. Vi hyrde The emoji movie och poppade popcorn och alla myste i soffan och var riktigt nöjda med den här fina familjedagen. 





2 kommentarer:

  1. Naturhistoriska har jag inte varit på sen jag var barn nån gång på 50-talet. Ska nog titta in och kolla hur det ser ut nuförtiden. Jag minns mest den där valen, som luktade lite suspekt. Gör den det fortfarande?
    Ellington

    SvaraRadera