fredag 21 november 2014

21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen

1. Idioter. Dvs alla som inte lyssnar på mig och gör som jag säger. Inbegriper också folk som kör som galningar eller gubbjäveln som inte såg sig för i simhallen och simmade in i mig. Två gånger. 

2. När jag tappar orken och skäller på min tvååring istället för att ta det lugnt och pedagogiskt. 

3. När jag får psykbryt fem sekunder innan jag ska iväg någonstans och känner mig tjock, ful och tråkig - fastän jag vet att det inte är så.

4. Att man inte använder gatlyktor på landet. Hur coolt är det på en skala att ha väskan fylld med pannlampor och reflexvästar? (Klart coolare än att inte ha det alls i mörkret, jag vet, men ändå liksom).

5. När folk (idioter) säger "Men det här ska du kunna, du är ju svensklärare*".  Jasså? Och därför måste jag kunna exakt ALLT om svenska språket? Nej, skit ned dig. 


* De säger dessutom svenskAlärare men eftersom det inte heter så så tänker jag inte skriva det. Ni ser, lite kan jag allt. 

2 kommentarer:

  1. Sidär, nu fick jag lära mig att det heter svensklärare! Visste inte det. Bra med såna här listor ju :)

    SvaraRadera
  2. Och jag blir glad att jag fått lära dig något och att du inte kvalar in på idiotlistan :-)

    SvaraRadera