onsdag 30 juli 2008

Miss E vs. Matrix-spindel

Idag ska jag ned i källaren och fightas med en Matrix-spindel. En sådan är en jättestor* spindel som hängt i samma bonzai-ställning i över ett år och bara väntar på att få attackera mig. Andra människor** säger att den hänger så stilla för att den varit död i över ett år men jag vet att den är smartare än så, jag känner hur den väntar på mig. I ett år har den försökt vagga in mig i en falsk trygghet genom att ge sken av att vara död men så fort jag släpper ned garden kommmer den köra värsta karateposen och hoppa på mig vilket kommer resultera i hjärtstopp för min del.

Men idag är det dags. Må bäste kvinna eller spindel vinna.

Uppdatering/Slutställning: Miss E vs. Matrix-spindel 1-0!

* Jättestor enligt mina mått är iofs allt över små rödspindlar men den här är rätt stor. Säkert 4 cm minst.
** Dvs sådana där "normala" personer som inte har vaneföreställningar och paranoida tankar om småkryp som är ute efter dem.

10 kommentarer:

  1. stackare! lider med dig! fick min hyresvärd att gå ner i mitt förråd för att plocka bort värsta spindeln (megastor)som bara väntade på att hoppa på mig... han (hyresvärden) kom upp med ett förnöjt leende på läpparna o sa att den var död... hmmm... tror jag inte på... spindlar är det värsta som finns!

    SvaraRadera
  2. Då är det bara att vänta tills du upptäcker 6cm-spindlen som gömmer sig under din säng. ;-) Så bäst att du håller fötterna innanför ditt täcke, annars kanske du känner när du kryper på dom under natten. =()

    SvaraRadera
  3. Håller med, men jag försöker att respektera dem och låta dem leva så hoppas jag att de gör detsamma för mig :-)

    SvaraRadera
  4. Stort lycka till!

    Ta med hjälm ;-)

    SvaraRadera