söndag 27 mars 2016

En lista

Surfar runt bland en massa bloggar ochbhittade en liten lista hos https://skalivetvaraenfest.wordpress.com


Nämn något som gjorde dig glad igår: Att Brita gick med på att vara påskkärring :-)

Vad gjorde du kl 08 imorse: Läste bok

Vad gjorde du för 15 min sedan: Åt frukost

Det sista du sa högt: Låt pappa sova nu!

Det senaste någon sa till dig: Han får sova på den här kudden

Vad har du druckit idag:  Ett glas mjölk och en kopp grönt passionste

Vad var det senaste du åt: Ägg, yoghurt och macka

Vad var det senaste du köpte: Hrm... Minns inte riktigt. Ett påskägg till Brita kanske?

Vad är det för färg på din ytterdörr: Vit

Vad är det för väder hos dig nu: Sol och blåsigt

Godaste glassmaken: Polka

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut!

Sover du tungt: Ibland

Drömmer du mardrömmar: Ibland, inte så ofta dock

Favoritklädsel: Klänning

Favoritlåt just nu: Ingen specifik, men jag har börjat lyssna på jazz mycket

Vad ser du om du tittar till höger: Min bok och min tekopp

Vad gör dig glad just nu: Att jag har ledigt i en hel vecka till!

Vad ska du göra härnäst: Klä på mig

Höger- eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Lugn kropp, en hjärna fylld med projekt och ett gott humör :-)

Favoritgodis: Mörk choklad

Kläder just nu: Min gamla (väldigt stora) gravidklänning som fungerar som mysplagg. Svärmors stickade raggsockor.

Sommarplaner: Bygga altan och läsa böcker. Rensa i hemmet.

Hur många kuddar sover du med: En

Spelar du något instrument: Spelade blockflöjt (alla olika) som yngre och kan nog fortfarande ta ton om det skulle önskas (vilket det inte gör).

Morgon- eller nattmänniska: Morgon

Vad är viktigast för dig: Att familjen mår bra

Är du kittlig: Osäkert, lite kittlig på halsen men inte annars.

Snarkar du: Nej, men just nu har jag en make och grannens hund jämte mig som snarkar ikapp...

Stjärntecken: Skorpion

Äckligaste insekten: Myggor

Längtar du mest efter just nu: Sommarledigheten! En färdig altan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar